Leveransvillkor

Köpvillkor
Vi säljer varor till privatpersoner och företag i Sverige, Danmark & Finland, med person eller organisationsnummer. För näringsidkare gäller särskilda köp och försäljningsvillkor!

Leveranstider
Varor beställda före kl 11.00 skickas normalt samma dag.
(Under sommaren och vid jul kan det tyvärr ta några dagar extra.) Beställningsvara, är för tillfället slut i lager och vi väntar in leverans från våra leverantörer. Vi kommunicerar beräknad leveranstid med dig då du köper en sådan vara.

Beställning
Genomförd beställning innebär att du godkänner våra leverans- och köpvillkor, du samtycker också till att namn och person- eller organisationsnummer registreras i vårt kundregister.

Priser
Angivna priser är inklusive lagstadgad moms, i förekommande fall andra punktskatter, avgifter, och är angivna i svenska kronor, fraktkostnad tillkommer, beroende på vilket fraktalternativ du väljer. För näringsidkare gäller särskilda köp och försäljningsvillkor!

Frakt
Beroende på storleken på det du köper kan leveransen komma att ske direkt till din brevlåda men oftast till ett utlämningsställe.
Fraktkostnaden är 79 kr inom Sverige.

Fraktkostnad för leveranser utanför Sverige debiteras med den faktiska fraktkostnaden enligt schablon.

Betalningsalternativ
Vi använder oss av Svea Bank Betala enkelt och säkert med shopPay som låter dig välja mellan Faktura, Konto, Delbetalning, Visa/Mastercard och Internetbank vi erbjuder också betalning via Klarna.

Vi förbehåller oss rätten att göra en kreditkontroll.
Betalning efter förfallodatum kan leda till dröjsmålsavgifter och ränta.

Garantier och Reklamation
Vi lämnar 2 års garanti på våra produkter om de köps och används privat. 6 månaders garanti i övriga fall. (Vid eventuella avvikelser framgår det i försäljningstexten.)
Garantin upphör att gälla vid vidareförsäljning mellan privatpersoner.
Returfrakter debiteras kunden för inskickade felfria varor där garanti åberopas.

Ångerrätt
Ångerrätten som regleras i lagen om distanshandel innebär att du kan skicka tillbaka produkten inom 14 dagar (gäller ej kaffe) efter mottagandet. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan.

Du bekostar returen av varorna samt Premiumprodukters fraktutlägg. Ångerrätten gäller endast oanvända produkter som returneras oskadade i originalförpackning. Önskar du returnera en vara, så kontakta oss

per telefon 08-333388  eller via mail till info@premiumprodukter.se

Returadress:
PP Premiumprodukter AB
Förrådsvägen 6
181 41 Lidingö

Outlösta paket
Om du inte hämtar ditt paket från utlämningsstället inom 14 dagar skickas ditt paket tillbaka till PP Premiumprodukter AB. Outlösta paket debiteras med en avgift om f.n. 200 kr (inkl. moms) som avser fraktbolagets avgifter till oss för den extra hanteringen. Kostnaden debiteras dig via samma betalsätt som du gjort ditt köp. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss, annars blir det registrerat som outlöst och debiteras automatiskt. Vid förnyad utsändning tillkommer vår faktiska fraktkostnad.

Personuppgifter
Vi använder uppgifter från kundregistret för att skicka ut information om våra produkter, du kan när som helst avregistrera dig från våra nyhetsbrev.

Vi garanterar att inga uppgifter om dig kommer att säljas eller föras vidare till tredje part.  Information du lämnar används endast av PP Premiumprodukter AB och våra partners för betalning och leverans.

Säker hantering
Denna sida använder krypteringstekniken SSL för att garantera säkerheten för din personliga information. Denna teknik säkerställer att personuppgifter du lämnar i vår webbutik inte kan ses, avlyssnas eller ändras av någon tredje part på internet.